czwartek, 25 grudnia 2014

Od kuchni..Piernik czekoladowy

Pierwszy raz robiłam piernik. Przepis zaczerpnęłam z książki kucharskiej "Kuchnia Polska, 1001 przepisów". Nie spodziewałam się że tak szybko się go robi. Po upieczeniu leżał dwa dni na desce aż zrobił się miękki. Smakował wyśmienicie, według degustatorów po prostu "mmmm"..Piernik z tego przepisu na stałe zagości u mnie na świątecznym stole.


Składniki
  • 2 szklanki mąki
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka płynnego miodu
  • 2 jaja
  • 1 tabliczka gorzkiej czekolady
  • 10 dag migdałów bez skórki
  • 1 łyżeczka przyprawy korzennej(zmielony: kardamon, cynamon, goździki)
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 szklanka konfitury morelowej
  • cukier puder
Wykonanie

Miód, cukier i jaja wymieszałam razem mikserem. Następnie dodałam mąkę, proszek do pieczenia i przyprawę. Migdały sparzone obrałam ze skóry, posiekałam i dodałam do ciasta. Czekoladę starłam na tarce małych oczkach i wsypałam do reszty składników. wszystko razem wymieszałam. Ciasto wyszło bardzo gęste. Piernik piekłam 50 minut, do suchego patyczka, w temp. 170 st. Po wystygnięciu na ciasto wyłożyłam konfiturę morelową, następnego dnia konfiturę posypałam cukrem pudrem.


Opracowała Edyta



Korzenne przysmaki
Świąteczne słodkości!Wigilia 2014

Wigilijny Piernik 2014

1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu.
Będzie mi bardzo miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...