wtorek, 26 marca 2013

Baleary - Ibiza

Mój blogowy przewodnik po ciekawych zakątkach zaczynam od Ibizy.

Na 30 - ste urodziny dostałam niespodziewany prezent - możliwość wyjazdu na magiczną wyspę. Wysepka należy do archipelagu wysp hiszpańskich - Balearów, położonych na morzu śródziemnym. Ibiza jest trzecią co do wielkości wyspą zaraz po Majorce i Minorce. Słynie głównie z największych dyskotek, ale ja mogłam poznać ją trochę z innej strony..Jestem zauroczona klimatem jaki panuje na Ibizie. Przede wszystkim mieszkańcy są bardzo przyjaźnie nastawieni, co bardzo mnie ujęło, bezinteresowna serdeczność i zawsze uśmiech na twarzy to ich wizytówka. Warto również wspomnieć o kuchni, niezliczona ilość potraw i pyszne wino. Jestem miłośniczką muzyki klubowej,  nie koniecznie fanką dużych imprez, na Ibizie każdy znajdzie to co lubi. Piękne piaszczyste plaże, lazur morza, romantyczne zakątki, w większych miastach zabytki. To właśnie tutaj swoje prywatne apartamenty posiadają znani DJ'je, aktorzy, ale nie tylko, kiedyś widziałam w tv wywiad z piosenkarką Sandrą która mieszka na Ibizie 25 lat!Pomyślałam sobie..ja też chcę:)Wiem, że marzenia się spełniają..

Główne kurorty

Playa' den Bossa


Kurort położony blisko lotniska, zaledwie 15 minut drogi taksówką, to tu znajdują się największe dyskoteki Ibizy takie jak Space. Playa' den Bossa to piękne, długie piaszczyste plaże. Tutaj również skupia się najwięcej hoteli na całej wyspie. Jest to najgłośniejsza część wyspy, ale to nie znaczy że nie ma tu spokojnych miejsc - plaża Las Salinas to tylko 10 minut jazdy na południe od Playa' den Bossa, jeździ tutaj autobus miejski, a także taksówki. Idealne miejsce na długie spacery i uprawianie sportów wodnych. Jest tu spokojniej niż w samym centrum miasta.

 Miasto Ibiza(Eivissa)



Bardzo urokliwa cześć wyspy, dla miłośników zabytków, lubiących spacerować. Tu znajduje się port, nadmorska promenada, mnóstwo kafejek i klubów. Warto zwiedzić  górne miasto Eivissy, gdzie znajduje się zabytkowa fortyfikacja i zamek z trasem widokowym, z którego można podziwiać piękną panoramę Ibizy, szczególnie polecam nocą. Taksówka z Playa' den Bossa do Eivissy to koszt około 15€.



San Antonio



Kurort słynie przede wszystkim z kolejnych clubów i dyskotek a także z nadmorskiej promenady gdzie znajdują się dwa największe kluby chilloutowe Cafe Mambo i Cafe Del Mar. To tutaj zjeżdżają się fani zachodów słońca..Można przyjemnie posiedzieć na kamienistej plaży lub w którejś z kafejek, klimat miejsca jest niepowtarzalny - dla mnie osobiście to jedno z najpiękniejszych miejsc na wyspie.



Cala Portinatx

To spokojna część Ibizy, przepiękne plaże, idealne miejsce dla miłośników wędrówek, amatorów fotografowania i rodzin z dziećmi. Kurort jest położona najdalej od lotniska około 60 minut trwa tutaj transfer.



To moje wspomnienie o Ibizie przypomina mi, że kiedyś tam wrócę...



 opracowała Edyta
 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu.
Będzie mi bardzo miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...