wtorek, 19 listopada 2013

Od kuchni..Naleśniki z kaszą gryczaną i twarogiem

Bardzo mi się podobają przepisy z Odchudzającej książki kucharskiej - oto kolejny z nich - puszyste naleśniki z farszem z kaszy i białego sera z podduszoną cebulką - wyśmienite!


Składniki(5 naleśników)
1 porcja 380 kcal

Na ciasto naleśnikowe:
  • 1 i 1/2 szklanki maki pełnoziarnistej
  • 1 szklanka mleka 1/5% tłuszczu
  • 2/3 szklanki ciepłej wody
  • 2 jaja
  • sól
  • 2 łyżki oliwy z oliwek

Na farsz:
  • 1 szklanka kaszy gryczanej
  • 1 jajo
  • 200 g sera twarogowego chudego
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • sól i pieprz
  • 1 cebula
  • oliwa do podduszenia cebuli

Wykonanie

Zrobiłam ciasto na naleśniki i usmażyłam je bez dodatkowego tłuszczu na patelni teflonowej. Kaszę ugotowałam w osolonej wodzie. Cebulę pokroiłam w kostkę i poddusiłam z solą i pieprzem na oliwie. Po wystygnięciu kaszy i cebuli, zrobiłam farsz, dodając twaróg, jajo, jogurt i przyprawiłam do smaku. Farsz wyłożyłam na naleśniki i zawinęłam je w rulony. Przed podaniem można podsmażyć.


Opracowała Edyta

7 komentarzy:

  1. Podobny farsz wykorzystuję do pierogów, ale takiego połączenia z naleśnikami jeszcze nie próbowałam. Wygląda smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ale fajnie! jadłam już pierogi z takim farszem, ale naleśniki to znacznie szybsza wersja, gdy męczy głód ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Twaróg i kasza. Pomysł oryginalny, ale kuchnia to przecież czysta improwizacja. Przetestuję!

    OdpowiedzUsuń
  4. o takim farszu nigdy wcześniej nie słyszałam, ciekawa opcja :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam ten farsz w pierogach, ale w nalesnikach jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu.
Będzie mi bardzo miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...