wtorek, 21 lipca 2020

Kruche ciastka z maszynki


Składniki
  • 2 i 3/4 szklanki mąki
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1/4 kostki masła
  • 1/4 kostki smalcu
  • 2 łyżki śmietany 12%
  • 2 jajka
  • 1 cukru wanilinowego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Wykonanie

do miski wsypać mąkę, dodać pozostałe składniki i wyrobić ciasto na gładką masę. Przygotować maszynkę do mielenia mięsa z nakładką do ciastek. Do podajnika maszynki wkładać niewielkie porcje ciasta, ciasteczka "zakańczać " na długość ok. 10 cm, układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, zachowując odstęp ok 2 cm. Piec w rozgrzanym piekarniku do 180 st. 25 min, do zarumienienia ciasteczek.


6 komentarzy:

  1. Dawno nie jadłem takich ciastek...

    OdpowiedzUsuń
  2. Żałuję, że nie mam takiej maszynki :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja mam tyle lat i dopiero teraz sama zrobiłam :)

      Usuń
  3. Pamiętam jak Moja mama robiła takie w domu :)) i też posiadała taką maszynkę.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu.
Będzie mi bardzo miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...