piątek, 26 grudnia 2014

Od kuchni..Ciasto Fiona

W poprzednie święta zrobiłam zielonego Shreka jako torcik w okrągłej foremce. W tym roku zrobiłam różową Fionę. Jednak okrągła foremka według mnie jest wygodniejsza bo ciasto lepiej się trzyma. Musi być też dobrze schłodzone wtedy lepiej się je kroi. W smaku idealne, tylko cześć z delicją była bardzo słodka.



Składniki

Na biszkopt
  • 4 jaja
  • 4 łyżki cukru
  • 4 łyżki mąki pszennej
  • 2 łyżki budyniu śmietankowego
  • 2 opakowania cukru wanilinowego
Masa z sokiem różowym
  • 3 soki 330 ml Pycholandia różowe
  • 3 budynie śmietankowe
  • 6 łyżek cukru
Warstwa śmietanowa
  • 500 ml śmietanki 30%
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 2 galaretki wiśniowe
Warstwa z delicjami
  • 2 opakowania delicji malinowych
  • 2 galaretki wiśniowe

Wykonanie

W pierwszej kolejności upiekłam biszkopt. Białka ubiłam na sztywną pianę, dodałam cukier i stopniowo dodawałam po jednym żółtku cały czas miksując masę. Na końcu dodałam masę i budyń w proszku. Masę biszkoptową przelałam do foremki o wymiarach 24 cm x 30 cm i piekłam w 170 st. 20 minut, odstawiłam do wystygnięcia, następnie ugotowałam sok odlewając 1/4 części w której rozpuściłam budynie, które wsypałam do gotującego soku z cukrem. Budyń z sokiem odstawiłam do wystygnięcia. Ugotowałam 2 galaretki w 250 ml wody i odstawiłam do wychłodzenia, wstawiłam do lodówki. Śmietanę ubiłam na sztywno dodając cukier puder i schłodzone, pokrojone w kawałki galaretki. Na biszkopt wyłożyłam schłodzona masę z soku i budyni, następnie masę z bitej śmietany z galaretkami na która ułożyłam delicje. całość zalałam tężejącymi galaretkami. Ciasto należy przechowywać w chłodnym miejscu.

Opracowała Edyta




Świąteczne słodkości!

1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu.
Będzie mi bardzo miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...