środa, 26 lutego 2014

Od kuchni..Tiramisu czekoladowo-pomarańczowe

Tiramisu kojarzy mi się z niebiańskim smakiem serka mascarpone i mocnej kawy. Zrobiłam lżejszą wersję tego znakomitego deseru, z likierem pomarańczowym, to mój ulubiony przepis. Inspiracja z "Gotuj i chudnij".
 
 
 
Składniki dla 6 osób
 
porcja 217kcal
 
  • 2 i 1/2 łyżki likieru pomarańczowego(wersja bezalkoholowa z syropem pomarańczowym)
  • 120 ml mocnej, czarnej kawy
  • 20 g gorzkiej czekolady
  • 2 jaja
  • 40 g cukru pudru
  • 200 g chudego serka homogenizowanego
  • 150 g jogurtu(2% tłuszczu)
  • 1 łyżka kakao i dodatkowo do oprószenia
  • 12 biszkoptów
 
Wykonanie
 
D zaparzonej, wystudzonej kawy wlałam likier. schłodzoną czekoladę starłam na małych oczkach tarki. Żółtka ubiłam z cukrem. Wymieszałam serek, jogurt, kakao i łyżkę likieru, całość wymieszałam. Osobno ubiłam białka ze szczyptą soli i wymieszałam z masą z sera i jogurtu. Biszkopty połamałam na pół i zanurzałam w kawie z likierem, układałam na dnie miseczek. następnie biszkopty posypałam startą czekoladą, dołożyłam warstwę z serka, ponownie biszkopty, pozostałą czekoladę i na koniec masa z serka. Wstawiłam na kilka godzin do lodówki, przed podaniem posypałam kakao.
 
 Opracowała Edyta
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu.
Będzie mi bardzo miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...