niedziela, 12 lutego 2017

Kuleczki z kurczaka w sosie porowo - pomidorowym

W tym miesiącu miną 4 lata mojego kulinarnego bloga. Przez ten czas wiele się u mnie zmieniło. Pasja jaką jest gotowanie cały czas się rozwija, szukam nowych smaków jak zawsze, nie na wszystko jednak mogę sobie pozwolić ze względu na dietę. Przyszedł czas aby zakończyć etap diet i ustabilizować wagę. Z pomocą Pani dietetyk uczę się komponować posiłki z dostępnych produktów które mam w domu, pierwszy raz moja dieta nie jest gotowym jadłospisem. Wracam do diety Montignaca. Poniżej przepis na pyszne klopsiki. Odczarowałam por, który daje ciekawy smak w sosie pomidorowym.

 



Składniki

  • 1/2 kg piersi z kurczaka
  • 1 łyżeczka musztardy
  • 1 białko jaja
  • sól i pieprz
  • otręby owsiane (użyłam jako panierki)
  • olej rzepakowy do smażenia

Sos pomidorowo - porowy

  • 6 krążków pora
  • 1/2 puszki pomidorów krojonych
  • 1 łyżka koncentratu pomidorowego
  • 1/4 l bulionu warzywnego
  • sól i pieprz

Wykonanie

Z mięsa i podanych składników zrobiłam kuleczki, obtoczyłam w otrębach i smażyłam na patelni na małych ogniu z dodatkiem łyżki oleju. Po usmażeniu kuleczek, na tej samej patelni, udusiłam pokrojony por, dodałam koncentrat i pomidory, podałam bulionem, przyprawiłam, po 10 minutach do gotującego sosu wrzuciłam klopsiki i razem dusiłam ok. 10 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu.
Będzie mi bardzo miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...