niedziela, 31 marca 2013

Od kuchni..Muffinki kakaowe z kremem cytrynowym

Słodkie muffinki z kawałkami gorzkiej czekolady, idealny deser do kawy.
 

Składniki
  • 1 i 1/2 szklanki mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 i 1/2 łyżki kakao
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 1 tabliczka gorzkiej czekolady(tym razem nie dodałam)
  • 3/4 szklanka mleka
  • 1 jajo
  • 1/3 szklanki oliwy
  • 1 łyżka masła
  • 1 aromat waniliowy

Wykonanie

Suche składniki zmieszałam osobno w misce(czekoladę należy pokroić na drobne kawałeczki i wymieszać z suchymi składnikami), masło rozpuściłam w rondelku i odstawiłam do wystygnięcia. Mokre składniki wymieszałam razem z płynnym masłem, wsypałam do nich suche składniki i ponowie wymieszałam. Gotową masę przelałam do przygotowanej formy, wyłożonej papierowymi papilotkami. Muffinki piekłam ok. 20 minut, w temp. 160 st. Taka ilość ciasta wystarcza na ok. 6 babeczek.


Składniki

  • 1 łyżka mąki
  • 1/2 szklanki mleka
  • 2 łyżeczki aromatu(dowolny zapach, ja dodałam cytrynowy)
  • 1/2 kostki masła
  • 1/2 szklanki cukru pudru

Wykonanie

 Mleko zagotowałam z łyżką mąki i odstawiłam do wystygnięcia. Cukier, masło i aromat zmiksowałam razem, dodałam zimną masę z mleka i mąki. Przełożyłam do dekoratora. Wycisnęłam krem na muffinki i posypałam kolorowymi cukierkami i wiórkami kokosowymi. 


opracowała Edyta



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu.
Będzie mi bardzo miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...