niedziela, 27 października 2013

Od kuchni..Kanaryjskie smaki - Zupa kanaryjska

Sopa de Canarias..Tej zupy jarzynowej można spróbować na każdej wyspie kanaryjskiej. Często podawana jest w lekko pikantnej wersji z kawałkiem pieczywa.


Składniki
  • 2,5 l bulionu z kurczaka
  • 1 papryka czerwona
  • 1 cebula
  • 2 średnie marchewki
  • 1 kukurydza
  • 4 ziemniaki
  • 1/2 szklanki soczewicy czerwonej
  • 1 szklanka wody
  • 3 łyżki koncentratu pomidorowego
  • Natka pietruszki
  • 100 g makaronu(mogą być nitki lub penne, ja dodałam literki:))
  • Oliwa z oliwek
Przyprawy i zioła
  • sól i pieprz do smaku
  • 1/2 łyżeczki słodkiej papryki
  • 1/2 łyżeczki carry
  • szczypta chili

Wykonanie

Do ugotowanego wcześniej bulionu wrzuciłam warzywa - marchewkę i ziemniaki pokroiłam w pasterki, paprykę w kostkę, kukurydzę przekroiłam na pół, dodałam przyprawy i zioła, cebulę pokroiłam w kostkę i podsmażyłam na oliwie z oliwek, następnie dodałam ją do zupy. W osobnych garnkach ugotowałam makaron i soczewicę, którą wcześniej namoczyłam przez 30 minut w szklance wody. Po 40 minutach dodałam makaron i soczewicę. Zupa cały czas się gotowała na wolnym ogniu, do miękkości wszystkich warzyw. Na końcu dodałam koncentrat pomidorowy i wsypałam natkę pietruszki. Ostatecznie przyprawiłam do smaku.


Opracowała Edyta

2 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu.
Będzie mi bardzo miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...