poniedziałek, 28 września 2020

Chleb żytni z siemieniem lnianym


Składniki

  • 450 g mąki żytniej typ 2000
  • 500 ml ciepłej wody
  • 1 opakowanie suchych drożdży
  • 1 łyżeczka soli
  • 1  łyżeczka cukru
  • 2 łyżki oleju
  • garść siemienia lnianego

Wykonanie

Mąkę wsypać do dużej miski, dodać suche drożdże, sól i cukier, wlać olej, wodę i wszystko razem wymieszać, przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce. Po 45 minutach przemieszać ciasto. Po kolejnych 45 minutach przełożyć wyrośnięte ciasto do keksówki silikonowej i na wierzch posypać siemieniem lnianym. Piec 50 min. w piekarniku nagrzanym do 170 st. z włączoną funkcją termoobiegu. Po upieczeniu wyjąć z formy i wystudzić na kratce.


 

2 komentarze:

  1. Chleby widziałam już na bardzo wielu blogach ale sama jeszcze nie odwazyłam się na upieczenie swojego chociaż planowałam. Wydawało mi sie to zawsze bardzo trudne oraz skomplikowane jednak im częściej wczytuje się w przepisy, tym większą ochotę mam na spróbowanie przygotowania własnie takiego chlebka. Szczególnie, zę podejrzewam, ze aromat jest tutaj zupełnie inny niż w przypadku chleba kupionego w sklepie.

    No i dochodzi tutaj rownież i skład. Wiemy co dodajemy do chleba oraz że nie ma on niepotrzebnych spulchniaczy w sobie.

    Na weekend postaram się wygospodarować trochę czasu i przygotować własny chleb.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu.
Będzie mi bardzo miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...