piątek, 13 lutego 2015

Od kuchni..Tradycyjne churros

Chocolate con churros to najbardziej znana przekąska na śniadanie w Hiszpanii. Na blogu jest już jeden przepis na pyszne churros z lukrem. Pierwszy raz miałam przyjemność spróbować tych słodkości na Ibizie. Churros podawane są z filiżanką gorącej czekolady do maczania. Świetny pomysł na walentynki z czekoladowym fondue. Inspiracja
 
 
Składniki
  • 130 g mąki pszennej tortowej
  • 130 ml wody
  • 40 g masła
  • 1 czubata łyżka cukru
  • 1 jajo
  • 1 łyżka ekstraktu waniliowego(opcjonalnie)
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • olej do smażenia
  • cukier puder do posypania lub drobny cukier do obtoczenia
Wykonanie
 
Wodę zagotowałam z cukrem i masłem. Następnie dodałam stopniowo mąkę i energicznie wymieszałam całość, zdjęłam z ognia. Wbiłam jajko i wlałam oliwę, ponownie wszystko razem wymieszałam, na końcu dodałam ekstrakt. Ciasto przełożyłam do rękawa cukierniczego z końcówką w kształcie dużej gwiazdki. Do wysokiego garnka wlałam olej i mocno rozgrzałam. Na talerz wyciskałam porcje ciasta o długości ok. 12 cm maksymalnie, następnie przekładałam do gorącego oleju. Churros smażyłam po 3 sztuki na raz, nie więcej, żeby się nie skleiły, maksymalnie 15 sekund - szybko się rumienią.  Usmażone churros wykładałam na papierowy ręcznik. Na koniec obtoczyłam w drobnym cukrze.
 
 
Walentynki. Czym TO się je? 11-17.02.2015Karnawałowe Słodkości!


1 komentarz:

  1. Oj, kocham churros sercem calym!
    Apetyczne zdjecie...
    :)

    Dziekuje za udzial w akcji walentynkowej na Mikserze!
    Kasia
    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu.
Będzie mi bardzo miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...