poniedziałek, 4 marca 2013

Od kuchni..Churros - Hiszpańskich wspomnień ciąg dalszy:)..


02.03.13

Kiedy jest tak szaro za oknem  na poprawę nastroju myślę o wakacjach na Majorce. A żeby jeszcze bardziej urzeczywistnić te wspomnienia oglądam zdjęcia i przypomniało mi się, że na śniadanie był podawany hiszpański deser "churros", który był posypany cukrem pudrem. Troszkę je zmodyfikowałam bo zrobiłam z nich oponki, a zamiast cukru jest lukier. Wyszły pyszne! Nie  jest to deser dietetyczny ale w końcu jedzenie jest dla duszy  :)

Składniki:


  • 200g mąki
  • 100g masła
  • szklanka wody
  • szczypta soli
  • 4 jaja
  • olej do smażenia

Wodę zagotować z masłem i solą w garnku, gdy wszystko zacznie się gotować zmniejszyć ogień i dodać całą mąkę i zacząć energicznie mieszać. Gdy ciasto będzie odchodzić od ścianek garnka to znak, że jest już gotowe i trzeba zdjąć z ognia. Odczekać aż wystygnie, później zmiksować dodając kolejno jajka. Gotowe ciasto przełożyć do szprycy cukierniczej. Ciasto wyciskać na pergamin posmarowany tłuszczem. Wielkość pączków wg. uznania. Aby pączki łatwiej schodziły z papieru polecam wyciąć kwadraty, na których leżą paczki i zsuwać je na gorący olej. Smażyć z obu stron na złoty kolor, odsączać na papierowym ręczniku.

Lukier:

  • 10 łyżek cukru pudru
  • 2-3 łyżki gorącej wody
  • 1 łyżki soku z cytryny ( opcjonalnie)

Cukier utrzeć z wodą i sokiem. W przygotowanej masie maczać pączki i gotowe!






Pyszota :)


  Opracowanie - Daria

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na naszym blogu.
Będzie mi bardzo miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...