niedziela, 28 grudnia 2014

Od kuchni.. Muffiny pełnoziarniste

Upiekłam zdrowe muffiny pełnoziarniste. Zamiast cukru dodałam fruktozę. W smaku są całkiem niezłe, dobra alternatywa dla wszystkich, którzy zwracają uwagę na produkty dietetyczne i z niskim indeksem glikemicznym. Najlepiej smakowały mi ze zdrową konfiturą morelową. Przepis zaczerpnęłam z książki "Montignac dla kobiet", - nowa książka z przepisami w mojej kolekcji, którą opiszę w następnych postach na blogu. Muffinki będą idealną przekąską w sylwestrowy wieczór, zostaną dodane do akcji "sylwestrowe przekąski" na Durszlaku.


Składniki
  • 300 g maki pełnoziarnistej
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • 70 g fruktozy
  • 3 łyżeczki sody oczyszczonej(ja dałam proszek do pieczenia)
  • 150 ml mleka
  • 100 ml chudej śmietany(ja dałam jogurt naturalny)
  • 2 jaja
  • 1 żółtko
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego

Wykonanie

Suche składniki wymieszałam razem, mokre razem. Wszystko połączyłam w całość ręcznie. Do foremek wyłożonych papilotkami wlałam ciasto i piekłam muffiny 45 min. w temp. 170 st.

Opracowała Edyta




Lekkie niskokaloryczne Święta oraz SylwesterPrzekąski Sylwestrowe


2 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu.
Będzie mi bardzo miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...