poniedziałek, 23 czerwca 2014

Kluski śląskie z duszonym schabem

To mój ulubiony smak obiadu z dzieciństwa. Moja mama robiła z kluskami śląskie rolady z farszem z boczku i ogórka konserwowego. Bardzo lubię smak sosu z mięsa duszonego z cebulką, do tego kluski oczywiście z dziurką. Nie zagęszczam sosu mąką.


Składniki na wieprzowinę w sosie
  • 800 g schabu
  • 2 średnie cebule
  • 4 łyżki musztardy
  • zioła  i przyprawy: sól, pieprz, papryka słodka, czosnek, kolendra, rozmaryn, 2 liście laurowe, kilka ziaren ziela angielskiego
  • 2 łyżki oleju
  • 1,5 l bulionu wołowego
Wykonanie

Schab pokroiłam w plastry, posmarowałam musztardą, posypałam solą i pieprzem i podsmażyłam na patelni bez tłuszczu, kiedy mięso się zarumieniło, przełożyłam do garnka. Podsmażyłam pokrojoną w półksiężyce cebulkę na oleju i przełożyłam do mięsa. Całość zalałam bulionem razem z przyprawami. Mięso dusiłam do miękkości, na końcu doprawiłam do smaku. Schab podałam z kluskami i czerwoną kapustą.



Opracowała Edyta

Przysmaki dla taty 4

1 komentarz:

  1. Pani Edyto winszuję! Jak zobaczyłem Pani przepis odrazu pomyślałem - skąd ja to znam? Otóż ilekroć nie odwiedziłbym mojej przyszłej teściowej na ślasku, właściwie to na zagłębiu, a nasłuchałem się sporo jaka jest różnica itd. (dla osoby z Bieszczad to prawie czarna magia:D), to serwowane jest mi takie wlaśnie danie. Napisałbym wręcz, że identyczne - za wyjątkiem wiadomo pewnych przypraw itd., ale obowiązkowo są to kluchy śląskie i buraczki w identycznym wydaniu. Ah ten Śląsk :) pyszne zajadałem z dokładkami - co by się podlizać teściowej :D

    Drogie Panie zapraszam również do zapoznania się z czymś, nadal mało spotykanym w Polsce. Znając Wasze możliwości czuje, że wyszło by niezłe danie w połączeniu z olejkiem arganowym.

    olejek arganowy zastosowanie - > http://olejekarganowy.biz/zastosowanie

    Się rozpisałem się :) aż mi ślinka cieknie...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu.
Będzie mi bardzo miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...