piątek, 8 marca 2013

Od kuchni.. Kluseczki śląskie z sosem pieczarkowo - grzybowym

Przyszedł piątek więc trzeba coś wymyślić na obiad. Już mi się przejadła ryba i naleśniki więc postanowiłam, że zrobię kluseczki śląskie z jakimś sosem, a że bardzo lubię pieczarki i grzyby padło właśnie na te składniki. Jako dodatek zrobiłam jeszcze surówkę z marchwi, której smak pamiętam z przedszkola:)

Składniki na sos

  • ok. 200g pieczarek
  • ok. 50g grzybów suszonych
  • 1 średnia cebula
  • 0,5-1 szklanki śmietany 18% lub jogurtu
  • 2 łyżki oleju 
  • 1 łyżeczka masła (opcjonalnie)
  • sól i pieprz

Wykonanie

Na początek trzeba grzyby zalać wrzątkiem i zostawić pod przykryciem na kilka godzin. Następnie pokroić pieczarki w plasterki i cebulę w kostkę. Na patelni zeszklić cebulę i dodać pieczarki oraz grzyby odsączone z wody i posiekane, dodać sól i pieprz i podsmażyć ok. 15min, później wlać wodę z grzybków i dusić ok 10min. Na koniec dodać śmietanę wcześniej należy ja zahartować dodając do niej 2-3 łyżki sosu i wlać na patelnie, ja dodałam trochę masła aby sos był bardziej aksamitny.




Składniki na kluski:

  • 1-1,5kg ziemniaków
  • mąka ziemniaczana
  • 1 jajko
  • sól


Ugotowane ziemniaki przecisnąć przez praskę, ugnieść w misce i podzielić na cztery części. Jedną cześć wyjąć, a w jej miejsce nasypać mąki następnie dołożyć odłożoną część, jajko i sól. Jeśli ciasto nie będzie odchodziło od rąk trzeba dosypać mąki. Z ciasta formować kulki i robić palcem dziurki. Gotować w lekko osolonej wody, wyciągnąć minute po tym jak wypłyną na wierzch.




Składniki na surówkę: 

  • 2 marchewki
  • 1 łyżeczka majonezu lub jogurtu
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • 0,5 łyżeczki octu jabłkowego
  • 1 łyżeczka cukru pudru

Marchew obrać i zetrzeć na tarce z dużymi oczkami. W miseczce rozrobić sos dodając majonez, sok z cytryny, ocet jabłkowy i cukier puder. Sos dodać do marchwi, wymieszać i gotowe !!



Opracowała  Daria



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na naszym blogu.
Będzie mi bardzo miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...