sobota, 27 kwietnia 2013

Od kuchni..Tortilla z kurczakiem

Dietetyczna wersja pysznego kebaba, bez zbędnego, tłustego sosu, to moja propozycja na dzisiejszy obiad. Świetna alternatywa dla wszystkich, którzy lubią takie dania, a nie mogą sobie na nie pozwolić ze względu na dietę. Inspirację zaczerpnęłam z Vitalii.


Składniki(porcja dla dwóch osób)

  • 1 pierś z kurczaka
  • 4 liście sałaty lodowej
  • 1/2 pomidora
  • 2 krążki cebuli czerwonej(nie dodałam)
  • 2 plastry czerwonej papryki(nie dodałam)
  • 3 łyżki oleju
  • 2 łyżki gotowej przyprawy do kebaba

sos

  • 1 średni ogórek zielony
  • 2 ząbki czosnku
  • 130 g jogurtu naturalnego
  • pieprz ziołowy
  • sól

ciasto na tortillę

  • 6 łyżek mąki pszennej(można użyć pół na pół z mąką kukurydzianą)
  • 1 szklanka wody np. Muszynianka(lekko gazowana)
  • 3 łyżki oleju

Wykonanie 
Z podanych składników na tortillę, na patelni usmażyłyśmy placki. Mięso pokrojone w dłuższe paski zamarynowałyśmy na 15 minut w przyprawie do kebaba, zmieszanej z olejem. Następnie mięso usmażyłyśmy bez dodatkowej porcji oleju, do zarumienienia. Ogórka potarłyśmy na tarce na małych oczkach, dodałyśmy jogurt i pieprz ziołowy oraz szczyptę soli i wyciśnięty przez praskę czosnek. Na gotową tortillę wylałyśmy sos, następnie ułożyłyśmy warzywa i mięso, ponownie polałyśmy całość sosem. Tortillę można zwinąć lub złożyć na pół.


opracowała Edyta


Piechotą do lata...
Fast Good!

2 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu.
Będzie mi bardzo miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...