czwartek, 8 stycznia 2015

Od kuchni..Papryka i cukinia faszerowana

Zapraszam na smaczne warzywa faszerowane mięsem i brązowym ryżem. Już od dawna miałam chęć upiec faszerowaną paprykę i sprawdzić jak smakuje. Jest bardzo dużo przepisów na mięsny lub warzywny farsz, ja wybrałam propozycję z dodatkiem soku warzywnego, który nadaje soczystość. Gorąco polecam ten przepis. Inspiracja


Składniki
  • 2 papryki czerwone
  • 200 g mięsa z piersi kurczaka
  • 100 g ryżu brązowego
  • 150 ml soku warzywnego
  • 50 ml świeżo wyciśniętego soku z pomarańczy
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 łyżka płatków lnianych śniadaniowych
  • przyprawy: sól i pieprz
  • 2 łyżki oliwy z oliwek

Wykonanie

Ryż ugotowałam w lekko osolonej wodzie. Paprykę i cukinię umyłam, z papryki odcięłam górną część, wycięłam gniazda nasienne, cukinię przekroiłam na pół wydrążyłam środek, warzywa ułożyłam na blaszce wyłożonej folią aluminiową i podpiekłam 15 minut. Na patelni grillowej rozgrzałam oliwę z oliwek upiekłam mięso, dodałam czosnek. Następnie do mięsa wsypałam ryż i wlałam soki, wszystko razem wymieszałam. Dodałam płatki lniane, i doprawiłam do smaku. Farsz dusiłam kilka minut. Wyjęłam warzywa z piekarnika i włożyłam do nich farsz, wstawiłam z powrotem do zapieczenia na 40 minut w temp. 160 st. pieczona cukinia będzie dobrze smakowała ze startym żółtym serem.


Opracowała Edyta
Zdrowy obiad

2 komentarze:

  1. idealny obiad, co prawda dla mnie w wersji wege, ale faszerowane warzywa to wdzięczna potrawa- nadziewasz czym chcesz i zawsze jest pysznie i zdrowo :) Zainspirowana chyba zrobię w weekend :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robię, ale zazwyczaj w sezonie. :) Rzeczywiście godne polecenia. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu.
Będzie mi bardzo miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...