poniedziałek, 6 maja 2013

Od kuchni..Roladki drobiowe z serem i szynką oraz szaszłyki z pieczarkami

Oto przepis na pyszny obiad, dziś miałam przyjemność spróbować roladek z piersi kurczaka z żółtym serem i szynką, do tego pieczarkowe szaszłyki i ryż. Bardzo dobry smak zapiekanego sera w połączeniu z szynką w roladce i pieczarek z cebulką w szaszłykach - na pewno znowu zrobię. Inspirację zaczerpnęłam z Vitalii.



Składniki(dla 3 osób)

Roladki

  • 500 g filetu z piersi kurczaka
  • 3 plastry sera żółtego gouda
  • 3 plastry szynki wieprzowej (ja dodałam polędwicy sopockiej)
  • 3 łyżki mąki pszennej
  • olej do smażenia
  • sól

Szaszłyki

  • 10 małych pieczarek
  • 2 małe cebulki
  • 25 g szynki wieprzowej

marynata do szaszłyków

  • pół cytryny
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • sól i pieprz

Wykonanie

Na początek zabrałam się za robienie roladek. Piersi z kurczaka przecięłam wzdłuż na pół, rozbiłam tłuczkiem. Na mięsie ułożyłam pół plastra sera i szynki, zawinęłam w rulon i przebiłam szpikulcem do mięsa. Roladki obtoczyłam w mące i ułożyłam na patelni na rozgrzanym oleju. Smażyłam z dwóch stron do zarumienienia.
Następnie zaczęłam robić szaszłyki. Pieczarki umyłam, odcięłam kapelusze i przecięłam na pół, szynkę pokroiłam w kostkę, cebulki w plasterki. Zrobiłam marynatę z oliwy, soku i skórki z cytryny i przypraw. Zamarynowałam pieczarki. Następnie zaczęłam nabijać szynkę, cebulkę i zamarynowane pieczarki na patyczki. Ułożyłam je na ruszcie w piekarniku, piekłam 20 minut w temp. 150 st. Do szaszłyków i roladek podałam ryż.


 Opracowała Edyta

1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu.
Będzie mi bardzo miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...