poniedziałek, 15 kwietnia 2013

Od kuchni..Kruche ciastka

Kruche ciasteczka robi się ekspresowo i są wyśmienite na podwieczorek. Pyszny maślany smak ciastek i marmolada truskawkowa - to jest to co lubię. Podobnie z tego samego ciasta robię spód do szarlotki. Tym razem zamieniłam kilka składników.


Składniki(taka porcja ciasta to około 40 ciastek)

  • 2 szklanki mąki + do podsypania podczas wyrabiania
  • 1/2 kostki masła
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 2 żółtka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 łyżki jogurtu naturalnego
  • 2 łyżki aromatu migdałowego

Do dekoracji

  • 6 łyżek marmolady truskawkowej

Wykonanie

Wsypałam do miski mąkę, miękkie masło, cukier, żółtka, proszek do pieczenia jogurt i aromat. Wyrobiłam wszystkie składniki podsypując dodatkowo mąką tak żeby ciasto się nie kleiło. Następnie zawinęłam wyrobione ciasto w folię spożywczą i włożyłam na 30 minut do lodówki. Rozgrzałam piekarnik do temperatury 160 st.(mój piekarnik bardzo mocno wypieka). Płaską foremkę wyłożyłam papierem do pieczenia. Wyjęłam ciasto z lodówki i przełożyłam je do dekoratora, który ustawiłam na odpowiedni wzór(kwiatek). Wycisnęłam ciastka na papier i włożyłam je do piekarnika na około 10 do 12 minut, cały czas zerkając jak się rumienią. Po upieczeniu i wystygnięciu, każde ciastko udekorowałam na środku marmoladą.


opracowała Edyta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu.
Będzie mi bardzo miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...