sobota, 14 grudnia 2013

Od kuchni..Bigos wegetariański

Samo słowo bigos kojarzy mi się z duszonym mięsem, grzybami i kapustą. Zrobiłam lekką wersję bigosu z samymi warzywami. Odpowiednio dobrane zioła sprawiają, że bigos wegetariański smakuje mi tak samo jak jego tradycyjna wersja z mięsem. Przepis zaczerpnęłam z Odchudzającej książki kucharskiej.



Składniki(na 4 porcje)
1 porcja 220 kcal
  • 1/2 kg kapusty białej
  • 20 g grzybów suszonych
  • 1 papryka czerwona
  • 3 sztuki selera naciowego
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 5 pomidorów suszonych z oliwy
  • 2 łyżki oliwy z oliwek do podsmażenia
  • 1/2 łyżeczki suszonej słodkiej papryki
  • Szczypta kolendry
  • Szczypta chili
  • Szczypta rozmarynu
  • Pieprz i sól do smaku
  • 2 liście laurowe
  • Kilka ziaren ziela angielskiego

Wykonanie

Cebule pokroiłam w półksiężyce, czosnek przecisnęłam przez praskę i podsmażyłam na oliwie razem z cebulą. Grzyby namoczyłam wczesnej 20 minut w wodzie, pokroiłam w drobne kawałki i dorzuciłam do cebuli. Kapustę poszatkowałam, wrzuciłam do garnka i zalałam wrzątkiem na 15 minut. Odcedziłam kapustę, zalałam ją w 1/3 wodą, dodałam pokrojone pomidory i dusiłam 30 minut. Do kapusty dodałam pokrojoną w kostkę paprykę i seler. Warzywa dusiłam 20 minut. Następnie dodałam podsmażoną cebulę i czosnek z grzybami do kapusty, przyprawiłam ziołami i przyprawami do smaku. Całość gotowałam do miękkości warzyw.




Opracowała Edyta





4 komentarze:

  1. Bardzo przypadł mi do gustu. Smaczne składniki.

    OdpowiedzUsuń
  2. koniecznie muszę wypróbować, pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi się ten przepis:) Nie pomyślałabym, żeby dodać do bigosu suszone pomidory czy paprykę. Wygląda zachęcająco.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię, chociaż ja zwykle robię z kiszonej kapusty. Wypróbuję Twój przepis!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu.
Będzie mi bardzo miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...