sobota, 30 listopada 2013

Od kuchni..Zupa krem z dyni

Listopad kończę przepisem na zupę dyniową. To moja ulubiona, zaraz po pomidorowej:)Z dodatkiem podduszonej cebulki i czosnku smakuje wybornie. Przepis z Odchudzającej książki kucharskiej.


Składniki

1 porcja 185 kcal
  • 1i 1/2 l bulionu drobiowego
  • 400 g dyni
  • 200 g ziemniaków
  • 2 marchewki
  • 3 selery naciowe
  • 1 pietruszka
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 łyżka śmietany lub jogurtu naturalnego
  • kilka pestek z dyni
  • sól i pieprz

Wykonanie

Cebulę pokroiłam w kostkę, czosnek przecisnęłam przez praskę i poddusiłam na oliwie w garnku w którym miałam zamiar ugotować zupę. Następnie do cebuli i czosnku wrzuciłam pokrojone w kostkę warzywa. Dusiłam razem ok. 10 minut. Całość zalałam bulionem, doprawiłam do smaku i gotowałam do miękkości warzyw. Po ugotowaniu całość zmiksowałam, na talerzu dodałam śmietanę i pestki z dyni.


Opracowała Edyta

7 komentarzy:

  1. Uwielbiam dyniową, najbardziej na tajsko-indyjsko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie wczoraj moja Córka miała"smaka" na taka zupę i dziś będziemy jeszcze taką degustować,
    pozdrawiam obydwie Panie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy za pozdrowienia i również przesyłamy:)

      Usuń
  3. Ma piękny kolor, jadłam kilka razy krem z dyni i bardzo mi smakował :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę zacząć do swojej zupy z dyni dodawać czosnku, bo zatrzymałam się na chili, a z czosnkiem może być fajnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam krem z dyni! Pychota :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Musze zrobić, ale żnie w tym roku, sezon na dynię się kończy. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu.
Będzie mi bardzo miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...