środa, 9 października 2013

Od kuchni.. Ryż basmati z soczewicą czerwoną i grilowanym kurczakiem

Pyszne risotto, bardzo sycące. Pierwszy raz gotowałam soczewicę. Zrobiłam to danie na obiad. W smaku soczewica w połączeniu z ryżem i duszoną cebulką przypomina mi smak ziemniaków z duszonym mięsem w sosie :) a na pewno to danie ma mniej kalorii..Inspiracja z Vitalii.



Składniki(porcja dla dwóch osób)

  • 2 kawałki piersi z kurczaka
  • 1 cebula
  • 1/2 l bulionu z drobiu(można zrobić z gotowej kostki rosołowej)
  • 1 szklanka soczewicy
  • 300 g ryżu basmati
  • zioła i przyprawy
  • Po 2 łyżki oleju do podsmażenia cebuli i mięsa

Wykonanie

Surową soczewicę zalałam wodą na 30 minut. Ugotowałam w osolonej wodzie, w osobnym garnku ugotowałam ryż. W rondelku podsmażyłam pokrojoną w kostkę cebulkę. Do cebuli wsypałam ugotowany ryż i zalałam wszystko bulionem. Dusiłam aż do wyparowania płynu. Na osobnej patelni gilowej podsmażyłam mięso z przyprawami. Do ryżu dodałam ugotowaną soczewicę, następnie dodałam podsmażone mięso pokrojone w paski. Całość wymieszałam i przyprawiłam tak jak lubię.


 Opracowała Edyta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu.
Będzie mi bardzo miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...