poniedziałek, 26 sierpnia 2013

Od kuchni..Ciasto czekoladowe

Uwielbiam czekoladę i gdy wpadł w moje ręce przepis na ciasto z gorzką czekoladą, musiałam je natychmiast zrobić. Nie jest zbyt pracochłonne i nie wymaga jakiś wyjątkowych umiejętności. Ciasto jest pyszne, musiałam je spróbować jeszcze ciepłe bo nie mogłam się oprzeć zapachowi..




Składniki:
  • 200g gorzkiej czekolady
  • 200g masła 
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 szklanka mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4 jaja
  • sok z 1 pomarańczy
Wykonanie

Czekoladę i masło roztopiłam w kąpieli wodnej, odstawiłam do przestudzenia. Żółtka utarłam z cukrem na gładką masę, nie przerywając ucierania dodałam wystudzoną masę czekoladową, później przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia. Następnie powoli wlałam sok z pomarańczy. Na samym końcu dodałam pianę ubitą z białek i połączyłam delikatnie łyżką. Ciasto wylałam do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Piekłam ok. 45min w temp. 180C.






Opracowała Daria

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na naszym blogu.
Będzie mi bardzo miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...