piątek, 5 lipca 2013

Gotuję z Julią..Naleśniki deserowe z truskawkami

Pyszne naleśniki z nadzieniem ze świeżych truskawek, to kolejna propozycja na naszym blogu z przepisu Julii Child..Ten przepis będzie dla mnie wspomnieniem lata..



Składniki na nadzienie

  • 1/2 litra świeżych truskawek
  • 2 łyżeczki cukru
  • 2 łyżeczki koniaku(ja nie dodałam)

Składniki na ciasto naleśnikowe

  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 2/3 szklanki zimnego mleka
  • 2/3 szklanki zimnej wody
  • 3 duże jaja
  • 1/4 łyżeczki soli
  • masło do smażenia naleśników
  • kilka truskawek do zrobienia sosu
  • cukier puder do posypania gotowych naleśników

Wykonanie

Składniki na ciasto wszystkie razem zmiksowałam w miseczce i włożyłam do lodówki na 30 minut - przez ten czas cząsteczki mąki wchłonęły płyn, ciasto było delikatne i pulchne. Truskawki po umyciu i odszypułkowaniu pokroiłam w plasterki, wrzuciłam do miski, zasypałam cukrem i również włożyłam do lodówki na 30 minut. Następnie usmażyłam naleśniki, wyłożyłam na nie truskawki zawinęłam w kopertę, polałam sosem ze zmiksowanych truskawek i posypałam cukrem pudrem.

Następne wyzwanie to: Tort czekoladowo-migdałowy "Królowa Saby"


Opracowała Edyta

1 komentarz:

  1. pysznie - letnio - truskawkowo :) pozdrawiam i zapraszam po przepisy na grilla http://www.zgrilla.pl/grillowane-steki-wolowe-z-pieprzem-i-smietankowym-sosem/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu.
Będzie mi bardzo miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...