piątek, 31 maja 2013

Gotuję z Julią..Tarta z jabłkami

Przyszedł czas na słodkości..Kolejny przepis z książki Gotuj z Julią..Pyszna tarta z jabłkami. To moja pierwsza tarta, bardzo słodka..Idealna dla łasuchów.



Składniki(okrągła foremka do tarty o średnicy 35 cm)

ciasto

  • 1 i 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 szklanki mąki tortowej
  • 170 g masła
  • 1 szklanka mocno schłodzonej wody
  • 1 łyżeczka soli

do tego

  • glazura morelowa-
  • 1 szklanka dżemu morelowego(ja zastąpiłam dżemem truskawkowym)
  • 2 łyżki cukru brązowego
  • 3 łyżki ciemnego rumu(ja nie dodałam)
  • 3 twarde jabłka

Wykonanie

Mąki przesiałam do miski, dodałam masło, sól i wodę, wyrobiłam ciasto, zawinęłam w folię i włożyłam do lodówki na 30 minut. Dżem podsmażyłam na patelni razem z cukrem. Schłodzone ciasto rozwałkowałam na grubość ok 5 mm, ułożyłam w foremce, na ciasto położyłam papier do pieczenia i wysypałam surowy groch. Następnie ciasto włożyłam do rozgrzanego do 160 st piekarnika i piekłam 15 min z grochem i kolejne 10 min bez grochu. Gorącą glazurę z dżemu i cukru wyłożyłam na gorące ciasto, jabłka obrałam ze skóry i pokroiłam w pół plasterki, ułożyłam na glazurze i posypałam cukrem brązowym. Tartę piekłam kolejne 35 minut.

Następne wyzwanie to: Naleśniki deserowe z truskawkami.


opracowała Edyta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu.
Będzie mi bardzo miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...