czwartek, 25 kwietnia 2013

Od kuchni..Trufle czekoladowo - kokosowe

Degustatorów w domu miałam kilku i każdy wyraził inną opinię na temat tych słodkich kulek. Ogólnie trufle wyszyły mocno czekoladowo - kokosowe. Miło jest delektować się ich smakiem, nie uda się zjeść więcej niż dwie sztuki bo są bardzo słodkie. Inspiracja



Składniki

  • 1/2 szklanki śmietanki 30%
  • 200 g czekolady białej(ja dałam jedną tabliczkę mlecznej i jedną białej)
  • 1/2 szklanki płatków kukurydzianych
  • 1 i 1/4 szklanki wiórków kokosowych + do obtoczenia
  • 2 łyżki likieru kokosowego
  • 2 łyżki mleka w proszku(nie dodałam)
  • 2 łyżki masła
  • 3 łyżki płatków migdałowych do obtoczenia
Wykonanie

Śmietankę przelałam do garnka, dodałam masło i pokruszoną czekoladę. Podgrzałam na małym ogniu aż powstała gęsta, jednolita masa. Następnie dodałam likier, rozdrobnione w moździerzu płatki i wiórki. Odstawiłam masę do wystygnięcia. Po wystygnięciu wstawiłam masę do lodówki na kilka godzin, aż była na tyle plastyczna, że można było zrobić z niej kulki, które obtoczyłam w wiórkach kokosowych i rozdrobnionych płatkach migdałowych.


Opracowała Edyta



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu.
Będzie mi bardzo miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...