czwartek, 25 kwietnia 2013

Od kuchni.. Placki ziemniaczane z wędzonym łososiem..

Pierwszy raz te placki jadłyśmy w restauracji  Fret@Porter na Starym Mieście, bardzo fajne, klimatyczne miejsce i do wytrzymania jeśli chodzi o ceny :) 
Placki zrobiły na nas duże wrażenie i od tego czasu są jednym z ulubionych dań w naszym jadłospisie.. Placki ziemniaczane z wędzonym łososiem w knajpie podawali z kwaśną śmietaną i kiełkami, ja troszkę zmodyfikowałam i zrobiłam sos tzatzyki ( po swojemu:) ) zamiast śmietany, a kiełki zastąpiłam szczypiorkiem.

Składniki

Placki ziemniaczane:
  • 0,5 kg ziemniaków
  • 1 jajko
  • 3-4 łyżki mąki pszennej
  • 1 cebula
  • sól i pieprz 
  • olej do smażenia

Sos tzatzyki

  • ok. 150g  jogurtu greckiego
  • 2-3 ząbki czosnku
  • 1/2 ogórka zielonego
  • sól i pieprz

Dodatkowo

  • 2 plastry łososia wędzonego
  • szczypior

Wykonanie

Ziemniaki i cebulę zetrzeć na tarce, następnie wymieszać z mąka, jajkiem, solą i pieprzem. Na rozgrzanej patelni z olejem smażyć placuszki na złoty kolor. Polecam po usmażeniu układać placki na ręczniku papierowym, żeby pozbyć się nadmiaru tłuszczu.
 Do jogurtu wycisnąć czosnek, zetrzeć na tarce ogórka, może być ze skórą jeżeli jest dobrze umyty. Doprawić solą i pieprzem.
Na placki położyć plasterki łososia, na to trochę sosu, posypać szczypiorkiem i gotowe.






Opracowała  Daria

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na naszym blogu.
Będzie mi bardzo miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...