wtorek, 26 marca 2013

Od kuchni..Pizza!

Szukałam przepisu na dietetyczne placki ziemniaczane, a znalazłam przepis na pizzę i to nie byle jaki przepis, bo na kruchym cieście:)Mnie i Darii bardzo smakuje, polecam dla smakoszy pizzy z takim oto spodem.. Pizza jest pyszna, nie ma co, trzeba spróbować..inspiracja. Jeśli chodzi o sos do pizzy, to zawsze robię taki sam, z koncentratu pomidorowego, sięgam na..półkę z przyprawami.

  Składniki na pizzę

ciasto

  • 2 szklanki mąki pszennej(można użyć mąkę pełnoziarnistą)
  • 1/3 szklanki wody
  • 1/3 szklanki oleju słonecznikowego(ja użyłam oliwy z oliwek)
  • 1/3 szklanki mleka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli

Składniki na sos pomidorowy

  • 100 g koncentratu pomidorowego
  • 1 średnia cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 łyżeczka cukru
  • sól i pieprz
  • 1 łyżeczka tymianku, oregano, bazylii
  • 5 łyżek wody
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • 1 łyżeczka słodkiej lub ostrej papryki suszonej
        
Wykonanie

Wszystkie składniki wrzuciłam do miski, zagniotłam ciasto, troszeczkę podsypałam mąką.
Składniki fantastycznie się łączą, ciasto w ogóle się nie klei. Ostatnio piekłam pizzę w okrągłej foremce o średnicy 35 cm. Spód wyszedł dość gruby. Jeżeli ktoś lubi pizzę na cienkim spodzie, można wziąć tradycyjną, prostokątną formę do ciasta i dobrze je rozwałkować. Po ułożeniu papieru do pieczenia uformowałam spód w foremce i nakłułam go widelcem. Następnie włożyłam spód do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 20 minut. W tym czasie przygotowałam sos. Cebulę pokroiłam drobno a czosnek wycisnęłam przez praskę. Podsmażyłam na patelni i przełożyłam do miseczki, dodałam cukier, następnie zioła, przyprawy i na końcu wodę i koncentrat. Tak przygotowany sos wyłożyłam na gorący spód pizzy, ułożyłam pieczarki(ja dałam surowe, ale można podsmażyć na patelni), plasterki szynki(lista składników dowolna) i włożyłam pizzę na kolejne 40 minut do piekarnika. Po wypieczeniu wyjęłam pizzę, posypałam żółtym serem i włożyłam znowu do piekarnika na maksymalnie 10 minut tak żeby zapiekł się ser. 


 

opracowała Edyta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu.
Będzie mi bardzo miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...